torsdag 24 december 2020

Carolina-kalender i pestens tid: 24

 Här sitter jag och det är julaftons kväll. Sonen sitter i fåtöljen intill och spelar ett tv-spel som han fick i julklapp (och jag tittar på en hel del, det är nämligen samma spel som jag själv ägnat ett antal timmar åt de senaste veckorna, Assassin's Creed Origins, och ja, det är kul att se på när någon annan spelar det man själv redan spelat...). Dottern har precis aviserat att "i morgon ska vi spela Nya Bondespelet", och för en stund sedan spelade vi Ticket To Ride. Jag vann (vilket normalt aldrig händer annars)(men det var min julklapp så det kändes helt rättvist) så här sitter jag alltså extra nöjd i min fåtölj. Det är mycket spel som gäller just nu, i alla former: datorspel, tv-spel, brädspel, mobilspel. Och det är precis så det ska vara på julen, tycker jag.

Det har bara varit vi fyra som firat jul här hemma hos oss. Och eftersom det bara var vi, och ingen av oss hyste någon överdriven längtan efter julmat och därför inte heller av någon större lust att göra eller köpa någon julmat som ändå bara skulle åkt in och ut ur kylskåpet några dagar - så struntade vi i hela julmatsgrejen och åt oxfilé i stället. Det var gott.

Kalle tittades på, julklappar delades ut, kolan från igår är nästan slut och jag fick julklappsboken jag önskat. Och annat bra.

God jul på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar