torsdag 10 december 2020

Carolina-kalender i pestens tid: 10

 Jahaja. Vad ska jag säga om denna torsdag? Jag låter bilden tala - så här var den:

Fast med fler förbrukade papperstussar.

Ingen nobelmiddag för mig. Attans.

Jag var dock med på ett digitalt möte om skolbibliotek - bra sak med Teams: du kan vara med även om du sitter i din läsfåtölj och mår skit. (jo, jag vet: jag är sjuk och behöver inte vara med på jobbmöten, men det här var av den mer intressanta sorten som jag inte ville missa)

Annan bra sak med stora teams-möten: mikrofonen ska vara av (=ingen hör dig snörfla eller flåsa genom munnen), och du kan när du vill stänga av kameran en stund utan att någon bryr sig (=du kan trumpeta loss lite i ännu en av de hundratals jämra papperstussarna)

Ack ja. Det är bara att bita ihop och kämpa på. Imorgon är det fredag. Tjohej. På lördag kan jag säkert inte spela golf. Mycket irriterande. 

Bra sak ändå: jag får ju böcker lästa. Även om boken jag läser just nu svävar farligt nära avslut-i-förtid (eller DNF som det heter på coolt bloggspråk) pga avancerade politiska intriger i rymden. Jag tror jag vill ha mer humor och kärlek nu i mitt snörveluniversum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar