fredag 4 december 2020

Carolina-kalender i pestens tid: 4

Nackdel med att skriva sitt dagliga ("lite tvång gör susen för blogg-mojon") blogginlägg så här dags en fredag är att man, jag, då druckit vin till middagen och är uppfylld av en stor amen-vad-fasen-spelar-roll-känsla och på väg upp till datorn där datorspel väntar. 

(Jo, för jag spelar igen, det var ganska länge sedan sist men en jobbarkompis pratade så varmt om Assassin's Creed Origins, i gamla Egypten och allt, så jag laddade hem, bytte grafikkort, dammade av skärmen och ... there you have it. Bästa verklighetsflykten ever.)

Fördel är att inlägget blir ungefär en tiondel så långt som gårdagens ältande av trista telefonköer. 

Men! Idag, alltså! Det är fredag! Tjoho! Jag köpte smörgåstårta till oss som middag! Bara för att vi kan! (och inte har hemmaboende barn med trist inställning till smörgåstårta som middag) Och maken köpte en flaska vitt med tilltalsnamn Riesling någonting, från Alsace, och alltihop tillsammans var så himla bra, faktiskt!


Har jag något annat vettigt att säga om denna fredag? Jo, mer på spelfronten. Jag trodde jag var på väg att avveckla mitt Pokemon Go-beroende, nästan så att jag avinstallerade appen... när jag igårkväll upptäckte att det släppts nya pokemons. "Svartskuggor" på skärmen... ökad puls och heja, kul att spela igen! Idag har jag hittat flera stycken nya små pokemons och införlivat med min samling. Annars är det Harry Potter Puzzles & Spells som trollbinder mig till telefonen, för alla er som undrar vad det är jag stirrar ner på alla kafferaster och stunder i läsfåtöljen då jag ju egentligen borde läsa bra böcker och inte slösa bort min ungdom. Eller medelålders-dom eller vad det nu heter.


Nu ska jag sluta örla (så stavas det nog inte, men är skånska och betyder... ja, det jag gör där ovan. Googla det gärna. Skånska ord är kul.) och gå upp till den där datorn och ut i Egypten.

2 kommentarer:

  1. Åh nej! Jag som nästan hade slutat med Pokemon go, men nu måste jag ju kolla i de nya ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men precis... jag hade ju också mer eller mindre lagt av, och så kom där nu fullt av nya som jag ju MÅSTE samla in?

      Radera