söndag 5 juli 2020

Interludium med regn

Det är alltså hemmets trygga vrå som gäller över helgen, innan mitt husbilsäventyr fortsätter på måndag. (och alla väderappar och smhi och andra som påstår sig veta säger "regn, regn och ännu mera regn, under hela veckan du redan bokat och betalat för på Tobisviks camping, ha ha ha ha")(då säger jag: "jag tar med många böcker. Ser fram emot eoner av läsro och lugn. Ha ha ha på dig själv".)

Och som man kunde vänta sig av en semesterhelg hemma så rasade alla måsten och borden över mig, särskilt som vädret ute främjar "inomhusaktiviteter". Jag tog till exempel tag i den dåliga avrinningen i köksvasken (som tydligen bara jag stör mig på...). Jag beställde kartor till vår kommande orienteringsträningsvecka i Västervik. Jag fixade något strul som den här laptopen har besvärat mig med så fort jag öppnat något officedokument. Och jag stålsatte mig och tog äntligen tag i att göra rent kylskåpet. Det har stått på min att-göra-lista åtminstone sedan i julas, och redan då var det riktigt överhängande. Nu så! Men jag besparar er bilder från detta evenemang - det finns gränser för vad jag vill dela med mig av mitt privatliv. Ni kan säkert tänka er. Ingrodda smutsen. Burkarna med konstiga saker i, utgångsdatum för pinsamt länge sedan. Saker som runnit. Grönsaker som delat med sig av sin tillvaro.

Möglet.

Misären.

(De plågade skriken.)

Ack ja. Men nu är det rent. Och nu sitter jag också och skriver blogginlägg så det bara ryker om det, till bokbloggen, till Kulturkollo, här... Jag är såååå duktig.

Det ska bli jätteskönt att sitta instängd ensam i en husbil när regnet vräker ner utanför. Bara jag, ostbågarna och böckerna. Jätteskönt. Verkligen. Det kan dock bli lite skralt med de rafflande blogginläggen om husbilsäventyr. (1. Idag läste jag. 2. Idag läste jag också. 3. Idag läste jag ännu mer. osv osv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar