måndag 25 juni 2012

Kulturkvarten - nu med Elvis

Jag var inne på Malmö stadsbibliotek idag (om någon undrar vad bibliotekarier gör när de är lediga, så ja: besöker bibliotek) för att låna fler mangaböcker åt Erik. Han älskar Mästerdetektiven Conan (men nu har vi kommit till de sista i serien som finns på svenska).

Väl inne på serieavdelningen passade jag på att låna åt mig själv också - min nyfunna passion Elvis. Ja, ja, han har funnits jättelänge men jag läser normalt inte Metro så jag har inte hängt med. Nu tar jag igen alla förlorade år. 7 samlingsalbum med Elvis bar jag hem i triumf och la överst på seriealbumshögen inne i badrummet. Så om det är upptaget länge på toaletten nu så är det mitt fel. Nu läses det Elvis så det står härliga till i vårt hem. Yes! vad bra det är!

1 kommentar:

  1. men de är ju så kul jag läser de istället för böcker ju...........

    SvaraRadera