söndag 3 juni 2012

En frustrerande dag

Söndag. Vilodag. Eller?
Um, nej, inte här inte. Men vi har inte fått något vettigt gjort heller. Vi har bara sett dagen rinna bort och varit frustrerade. Tanken var att springa lite på förmiddagen och sedan ha resten av dagen över till annat. Putsa fönster, läsa väldigt bra bok...

Först var det uppstigning i ottan - jo, för vi skulle åka på sprint-DM i orientering och detta skulle gå av stapeln i Osby av alla gudsförgätna platser. Det är 11 mil eller något sånt till Osby och det är helt vansinnigt att åka så långt bara för att springa sprint-orientering som är så kort (jag var i mål efter 14 min och 14 sekunder...). Men är det DM så är det. Så kommer dagens gaaaaaah! nummer ett: jag springer fel. Eller väljer fel vägval - man har bara sekunder på sig att välja i sprint och jag valde fel. Mitt vägval tog onödiga 1 minut längre, och för mig innebar detta att jag kom på femte plats istället för andraplats. Här kan man studera hur jag sprang och förnuftigt konstatera att "sådär var väl dumt att springa. Varför sprang hon inte norra vägvalet i stället?".
Lisa kom sist i sin klass, Erik kom sist i sin klass och grannpojken Erik kom näst sist i sin klass och Håkan kom 10a i sin.
Stämningen var väl sådär när vi åkte tillbaka.

11 mil är 11 mil och man kan liksom inte bara låtsas att dom inte finns. Alltså var klockan redan 14 när vi var tillbaka. Och - ja just det ja, Erik ska iväg på kalas på Laserdome i Malmö! kl 15! Vi har 20 minuter på oss att slå in hans paket, äta något och slänga in svettiga orienteringskläder i tvättmaskinen, samt packa Lisas samtliga nallar i ryggsäck eftersom hon ska släppas av i Skabersjö på vägen till Malmö och leka med sin kompis. (Det är inte den listigaste och snabbaste vägen till Malmö att köra via Skabersjö. Men vi tycker ju det är så kul att köra bil.)

Ledig eftermiddag - hur tänkte jag då? Var det mellan presentinslagningen och stressmackan, eller?

För om man lämnar ett barn på kalas i Malmö 15 och ska hämta 16.30 - då åker man inte hem till Vismarlöv i mellan. Då är man kvar och går och strosar på Entré. Fast man inte behöver ha något och inte har några pengar att spendera. Här kommer gaaaah! nummer 2 alltså. Det är kul att gå på köpcentrum ibland - men inte när man tänkt sig att göra något annat.

Eller jo - vi behövde något. För här kommer gaaaah! nummer 3. Vi har med stort flit lyckats förtränga att vi ska på 50-årsfest på lördag. Vad köper man till Håkans bror som redan har allt? Ingenting på Entré, ialla fall, det vet jag.

Sen var det middag sen var det kväll och sen var helgen slut och oj vad jag hann läsa i min bok (not) och oj vad jag hann stryka många saker på "att-göra-listan" (absolutely not).

Drick förresten inte Chai Latte på Wayne's Coffee. Den är läskig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar