fredag 8 juni 2012

En modern, social, och aktiv fredagskväll.

Fredagkvällar är trötta kvällar, men den här fredagkvällen började liksom redan vid tre eller så när jag kände att jag förmodligen inte skulle orka någonting om jag inte sussade en liten stund i soffan. Så då gjorde jag det. Fast typ mer sov som en gris i en timme. Efter det tog jag mig samman lite och körde gäspande iväg till affären för veckohandling men sen tog orken slut igen. När Erik frågade om vi inte kunde ha pizza ikväll så nickade jag så huvudet nästan höll på att trilla av. Pizza är fantastiskt bra mat. Man behöver inte laga den själv - bara åka ner till de trevliga killarna på hörnan i Klågerup. Pizza innehåller alla kostcirkelns delar - titta på den! Den ser till och med ut som en kostcirkel när man skurit upp den. Och så bröd, kött, grönsaker (det var vitlök på och jag åt pizzasallad till). Och ost. Väldigt mycket ost. Ost är nyttigt. Ölen som jag drack till har många B-vitaminer. Oj, så nyttig jag känner mig. Fast sen sjönk jag så djupt ner i slöhetsträsket så jag inte höll på att komma upp igen. Pizzakartongen stod kvar där den stod. Jag satt kvar där jag satt. Som väl var låg telefonen inom räckhåll, och oj vad man kan sysselsätta sig länge med den.

Man kan sitta och glo på en nivå i Doooors.

Man kan strunta i Doooors och kolla om orienteringsresultaten från igår har kommit in på Lunds OKs sida än.

Man kan svära över Lunds OK för att de är långsamma och i stället ladda ner 15 nya nivåer på 100 floors.

Man kan lösa de 15 nya nivåerna på 100 floors.

Man kan överväga att gå och göra något annat typ ta undan pizzakartongen men istället spela mina omgångar i Wordfeud (ja, jag är lite fast igen. Fast jag kan sluta när jag vill)

Man kan sätta sig och glo på den där eländiga nivån i Doooors en stund igen och sen kolla lösningen på YouTube och lösa eländet.

Man kan fortsätta med Doooors och så fort man kör fast fuska genom att kolla på YouTube (ja men har man redan gjort det en gång är man redan förtappad och kan lika gärna fortsätta fuska)

Man kan faktiskt tröttna på att fuska i Dooors men ändå inte orka flytta sig från den djupa djupa fåtöljen och vara så desperat så man loggar in på Dexter och läser barnens studieomdömen på mobilen i stället för att på vettigt vis göra det på datorn.

Man kan konstatera att ens barn i stort sett sköter sig och i stället göra en längre analys av vänners, bekantas och bekantas bekantas liv och vedermödor genom att studera deras statusuppdateringar på Facebook.

Vad gjorde man på den tiden innan man hade Iphone? Umgicks med folk? Pratade med sina barn?? Läste böcker?

När klockan närmade sig 22 hade jag samlat så mycket krafter att jag äntligen orkade hasa mig iväg och hämta min bok. En mycket bra bok. En mycket bra fredagkväll.

2 kommentarer: