torsdag 8 december 2022

Carolina-kalender i mörkrets tid: 8

En torsdag som bestått av möten av olika slag: först ett frukostmöte av typen väääldigt många människor sitter i en stor konferenssal, med kaffemugg i ena handen och en macka på ett fat i den andra. Längst fram står ett antal människor med mikrofoner och talar i tur och ordning på olika vis om förvaltningens arbete. Med jämna mellanrum pausar de, och då är det meningen att alla vi som sitter i publiken ska vända oss mot varandra och föra lite intimare diskussioner om det som sagts på "scen". Och då och då är det längre raster, och då är det meningen att vi i publiken ska upp och röra på oss, hämta mer kaffe och macka, men framförallt mingla. 

Ja, ni vet. Konferens på jobbet. 

Detta var på ett hotell i Hyllie. Praktiskt nog hade jag sedan nästa möte inbokat på Holmaskolan som ligger i ungefär samma område av Malmö. Vilket innebar att jag kunde äta lite vardagslyxig lunch inne på Emporia och också hinna köpa några julklappar på lunchrasten innan jag promenerade bort till Holmaskolan för ett möte med skolbibliotekarien där. 

Och på kvällen var jag också på möte - men nu handlade det inte alls om skola och biblioteksvärld, utan om golf. Jag har precis kommit med i damkommittén på golfklubben, och nu träffades vi, åt soppa och planerade nästa års aktiviteter och möten. Och hade trevligt. 

Väl hemma var jag så överväldigad av allt mötande och pratande att jag fick lugna ner mig med en stunds datorspel, och höll nästan på att glömma min Carolina-kalender. Men! Here it is! Och ett inlägg om möten blev det, för så var min dag. Och nu är klockan men-herregud-inte-igen-sent-att-du-aldrig-lär-dig så jag ska gå och lägga mig innan det råkar ha blivit fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar