fredag 14 april 2017

Om vi hade pengar...

Igår gick jag och Lisa runt på Harrods ett par timmar. Det är stort, så stort att vi ideligen tappade bort oss och hamnade på nya avdelningar vi bara var tvungna att kolla runt i innan vi försökte hitta dit vi egentligen hade tänkt oss (som väl vagt var damkläder och så småningom alltmer desperat toaletter)(eftersom jag är som jag är). 
Vi inledde starkt med att hamna på avdelningarna för påskgodis, te och bakelser. 

För att strax irra oss vidare in till the Fishmongers. Här var Lisa inte nöjd ("det luktar fisk, mamma!" "Eh...ja?" "Jag gillar inte fisk!")

Efter en stund hade vi kommit till en av många avdelningar för damkläder. Fast vi insåg typ omgående att prisklassen inte var vår på något sätt. Snygg klänning = sisådär 3000 svenska kr? Vi vandrade vidare till avdelningen intill som var designer studios... och nu hade vi definitivt lämnat både vår prisklass och klänningar Lisa kunde ha till balen... herregud vilka kreationer! Dolce Gabbana tyckte passande nog att det var fisk som gällde i år:

Och Gucci hyllade olika färgkombinationer kan vi väl säga?

Och den här... lite för, eh, mycket?

Men. Ännu hade vi inte kommit till Shoe Heaven som det kallas där de rikaste köper de dyraste skorna. Vi dog lite där. Flera gånger. Över priserna och knasigheterna. 7000-8000 för ett par skor eller mer? 

Och vi vandrade runt inne på Fine Jewellery också. Alltså, det glittrade? Vakter överallt som uttråkat höjde ett ögonbryn åt våra jeans och bekväma skor. 

Eller varför inte en rejäl konjaksflaska för 60 000 pund??

Nu drar vi ut på äventyr igen!

2 kommentarer:

  1. För en som sådan som jag (som känner mig finklädd om jag fått på mig ett par jeans) så är det omöjligt att ta in att det går att betala så mycket för ett par skor eller en klänning, bara för att det är ett "designerplagg". Tur att vi alla är olika! Och vilken oändlig tur att jag inte är skodesigner, då skulle det inte finnas så färgranna skor!
    /Anna B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag begriper verkligen, verkligen inte hur man kan köpa kläder och skor för de där summorna... det är SÅ långr ifrån min egen värld. Och skorna - förgglada kanske jag hade gjort dem men framförallt bekvämare! Jösses vilka märkliga skapelser det fanns som jag inte för mitt liv fattar hur någon kan gå omkring i utan att bryta benen av sig.

      Radera