måndag 24 februari 2014

24. En grej jag är himla bra på

Åhhh...det tål att tänka på, det där. En grej jag är himla bra på? Skriva och komma ihåg handlingen i alla barnböcker jag läst - men det var inte såna saker jag tänkte på med den här rubriken. Det ska ju inte vara något jämra CV!

Själv tycker jag att jag är rätt vass på att härma några olika dialekter (dialektlös som jag själv sorgligt nog är): kalmaritiska, värmländska, norrländska, gotländska, östgötska....Men det får gå bort, det där, för uppenbarligen är det bara jag som tycker att jag är vass på det där. Barnen tycker mest att jag är pinsam när jag ska hålla på.

(fast vad tycker det inte är pinsamt av mina egenskaper??)

Sen är jag efter alla år sen jag slutade på SJ fortfarande en hejare på att minnas SJs sifferbeteckningar för de flesta svenska städer. Man matade in dem i datorn då, i stället för att skriva in ortsnamnen eller välja dem från någon rullmeny. De satte sig djupt, djupt i hjärnbarken, tydligen, för de poppar fortfarande upp samtidigt som jag eller någon annan omtalar en stad: Karlstad (70), Varberg (110), Norrköping (7). Fast det har jag redan ägnat ett helt blogginlägg åt en gång, så det känns lite billigt att komma dragande med det en gång till nu.

Men det här då? Jag är verkligen väldigt duktig på att packa in grejer i diskmaskinen så det får plats oanade mängder prylar där inne. Ändå så att alla prylarna blir rena. Är inte det något att vara stolt över, kanske?



Det här är ett inlägg från listan jag gjorde för februari, en bloggrubrik för varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar