söndag 2 augusti 2020

Rensade saker och saker att se fram emot

En semestervecka kvar, och jag vill så gärna göra något bra med den. Något med strand och hav och böcker och vackert. Oäkte maken verkade något tveksam till detta, och bar tydligen på en stor längtan till en längre maratonsittning vid datorn och onlinedatorspelandet i stället. Så i stället för att göra något som bägge tyckte var halvkul så delar vi på oss igen en vecka: jag har nu bokat in mig med husbilen från måndag till söndag på Skateholms camping på sydkusten, och han kommer ner dit då och då när andan faller på (och i egen bil så han kan köra hem när rastlösheten/datorspelslängtan blir för stor). Jag känner mig oerhört nöjd med detta, särskilt som vädret tydligen ska återgå till högsommar och sol nu igen. Kanske jag kan få gå tillbaka till jobbet nästa vecka med sand-, sol-, och havskänsla i mig så det räcker ett par månader i alla fall?

Här!
Annan sak att vara nöjd med idag: jag och Lisa var ute och sprang i Bokskogen. Det var varmt och svettigt men inte längre så drösavis mycket folk som det varit sista tiden. Och det är kul att ha med dottern på sånt här, det har jag inte varit alltför bortskämd med genom åren.

Och annan sak jag också är nöjd med att ha gjort idag: bokat mig och Håkan till den årliga orienteringstävlingen på Bornholm i slutet av oktober, Bornholm Höst-Open. Det är först sprinttävling i Allinge på fredagseftermiddagen, sedan etapp 1 på Dueodde på lördagen och etapp 2 på Ryttarknaegten på söndagen. Vädret kan och har bjudit på allt från strålande sol till nästan snöblandat rusk och storm, men vi håller tummarna. Allra mest håller vi förstås tummarna för att det faktiskt blir av, hela alltet. (ja, corona, jag tittar på dig, gå och lägg dig i hörnet och skäms)

Och ytterligare sak jag gjort idag som jag är nöjd med: rensat avloppet under handfatet i badrummet. Det var en längre tillställning med många wow-effekter. Jag har inga bilder att dela från detta. Alla överlevde och nu forsar vattnet ut genom rören på ett tillfredsställande vis. Kanske vi alla ska klippa håret mycket, mycket kort för att slippa dessa blöh-blöh-stunder i fortsättningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar