onsdag 29 april 2015

Den var vit. Åtminstone för två timmar sen var den det.

Det är svårt att klä på sig just nu. Det är kallt på morgonen, men varmare på dagen, och så verkar alla människor i ens omgivning helt plötsligt explodera i färger och lätta tyger, blusar och finheter som en annan inte äger (eller åtminstone inte i passande storlek)(förb... ostbågar).

Men något som inte är att rekommendera är att göra som jag gjorde idag: jag tog på mig jeans och en vit pikétröja. Och för att inte frysa på morgonen så drog jag också på mig en svart luvtröja. Precis nyinköpt. Luddig och fin på insidan.

När jag sedan tog av luvtröjan satt ungefär hälften kvar av den på den vita tröjan. Förstås.

Bra där, Carolina!

(tur vi har tejp på bibblan. Den kan lindas runt handen och leka klädvårdsrulle.)(alltså, i avdelningen "saker man gjort när man undrar ´var tar tiden vägen, egentligen' ")


2 kommentarer:

  1. Haha, också: var tar tejpen vägen? Jag vet att det fanns en hel rulle här nyss...

    SvaraRadera
  2. Ja! Precis som presentpapper. Det äts liksom upp.
    Men tejprullar har nog små fötter också, tror jag. Går alltid och gömmer sig på okända platser.

    SvaraRadera