måndag 12 februari 2018

Spridda repliker från den gångna helgen

Son, tryckandes på gaspedal och med händerna tio-i-två på ratten, på väg in på motorvägen, till bilist som kör i högerfilen där: Eh... ska du släppa in mig? Eller? Eller nähä... det skulle du inte. *Gulp* Så... där ja.
Dotter, i baksätet: (Iskall tystnad)
Moder, tydligt o-så-avslappnad-när-sonen-kör: Han borde släppt in dig.
Son: Men det gjorde han inte.
Moder, luttrad: Nä. Det är många som inte gör som de borde i trafiken. Och det är det som kan göra det jobbigt att köra: veta hur de borde göra men ändå vara tvungen att räkna med att de struntar i det, och så snabbt kunna hantera situationer som den nyss.
Son, som gillar naturvetenskaper och klara, tydliga lagar och regler: Men...?

Långhårig son, till frisör: Kort. Så jag slipper göra det igen på länge.
Frisör: Wohooo!!
Håret: Byebye...
Moder och syster: Wow!

Snordyra friluftsbyxorna från Lundhags: Kolla! Hallå! Har du sett, vi är på rea! 40% rabatt!
Hon som länge tänkt sig just sådana: Tralalalala! Sitter som smäck! Köpa, köpa, köpa!
Plånboken: Men... hallå, vänta lite här nu?

Den viktväktande modern, inne på Yogiboost, dragandes i diverse spakar: Så HIMLA fint att jag kan äta yoghurtglass och toppa med frukt och det kostar mig inga smartpoints alls? Åh, päron, och vanilj, och....
Dottern: Mamma? Du har sett att det bara är den naturella glassen och melonglassen som inte har något tillsatt socker, va?
Modern, stirrar ner i den välfyllda bägaren. Välfylld av alla de andra sorterna utom de tillåtna: Fan.

Artist 1: Skrål skrål skrål dansa skrål glittra
Familjen LG: Men det här är ju inte bra.
Artist 2: Skrål skrål skrål skrål skrål
Familjen LG: Men det här var ju inte heller bra.
Programledaren: Dans dans dans *klär av sig kläderna och visar kalsongerna. Igen. För det var kul första gången. Och andra. Men kanske inte tjugotredje?*
Familjen LG: Men det här var ju inte särskilt kul.
Artist 3: Skrål skrål skrål skrål
Familjen LG: Men det här var ju inte särskilt bra.
Twitter hashtag #melfest: Det här var ju inte särskilt bra. (Fast fyndigt formulerat.)
Artist 4: Skrål skrål skrål skrål...
Leif GW Persson: Det här var ju inte särskilt kul:


Bloggskribenten: Je suis GW:


Vinnare 1: Skrål skrål skrål
Vinnare 2: Skrål skrål skrål
Familjen LG: Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

Oäkte make: Vad gör du?
Hon som sitter i fåtöljen med laptopen i knäet sedan många timmar: En ny spellista att ha när jag springer.
Oäkte make: Hur lång då???
Hon som just hittade "Just like heaven" med The Cure (inte så bra att springa till, kanske, men... SÅ bra! och så många minnen...):Lagom lång, sisådär 70 låtar, men jag hittar så mycket annat bra på vägen som jag måste lyssna på.

Söndag eftermiddag.
Väderappen: Snö! Snö! Snö!
Vädret i verkligheten: Grått.
Bloggskribenten: Nu ska jag ut och springa.
Vädret i verkligheten: Snö! Snö! Snö! Blåst! Regn! Is! Elände!
Alla andra normala människor, tittar ut genom fönstret: Fakk dätt. Vi stannar inomhus.
Bloggskribenten: Nu ska jag ut och springa! Jag har tagit på mig Rätt Kläder För Rätt Väder! OCH så har jag ju gjort en splitter ny spellista jag ska lyssna på när jag springer! Jag måste inviga den idag!
Vädret: SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ som lägger sig och är överallt.
Alla andra: Så skönt att vi inte behöver ge oss ut och köra bil i det här?
Bloggskribenten med nya låtlistan och de bra kläderna: Jamen, lika bra att köra till Bökebergsskogen? Och springa en mil? Ja! Det gör jag!
Telefonen: Meh! Du VET ju att jag brukar ladda ur galet snabbt när det är kallt ute? Jag kommer att dö. Jag kommer att döööö! Jag vill inte dö!
Bloggskribenten: Äh, sjåpa dig inte. Du ser den här ulliga, gulliga rosa strumpan med ett hjärta på som jag har plockat fram till dig? Hoppa ner i den ska du se att allt blir jättebra, varmt och skönt och ombonat. Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Komsi komsi!
Badkaret: Jag gör mig beredd.

2 kommentarer: