måndag 26 februari 2018

Helgen. Och de hurtiga talesätten.

Vad jag gjort de senaste tre dagarna:

  • Åkt till Högevallsbadet med Lisa. Det var det vääääldigt många andra som också gjorde. Jag tänkte att de kanske hade badat färdigt när det närmade sig fredag eftermiddag på sportlovet, men nej, det hade de absolut inte. De hade nog tänkt precis som jag och dottern: bad före fredagsmys. Det var alltså fullt på badet när vi kom, och man fick ta en kölapp för att vänta på sin tur att komma in. När det gick ut människor som hade badat färdigt släpptes samma antal nya in. När vi satte oss hade vi 30 nummer före oss i kön. Eftersom vi är väldigt glada optimister med badväskor som var packade och skulle utnyttjas så tänkte vi att "det går väl rätt fort ändå, många går väl hem nu". Ha. Ha.
  • Ha.
  • Ha.
  • En timme fick vi vänta.
  • Alltså fick den inplanerade fikan på stan utgå, eller rättare sagt bli rescheduled till nästa helg. Man stryker inte bara fikor på stan ur schemat så där. Och så fikade vi inne på badet i stället. Helt OK, men ju inte helt det vi tänkte oss.
  • Jag simmade 1000 meter. Lisa simmade 200 meter, sedan tyckte hon det räckte och såg till att skrapa upp ena foten mot en skrovlig vägg i bassängen så att blodet skvätte och badvakten fick plåstra om henne. Dålig undanflykt, tyckte jag. Jag är en otäck mor.
  • Fast för att kompensera detta så ställde jag upp på att åka någon slags 200 meter lång tunnel fylld med forsande vatten på vilket man skulle susa fram ovanpå stora badringar. Sånt jag tyckte var jättekul när jag var sisådär tjugo år och yngre. Men, vad gör man inte för sin fotskadade dotter? 
  • Helt tagen av detta vattenskvättande tunneläventyr köpte jag hem drygt två kilo grillade kamben från ICA och sedan var fredagskvällen räddad.
  • Åt lördagskvällen fanns ingen räddning. Rolandz? Ärligt??!
  • Jag sprang! Fast det var jättemånga minusgrader! 7 km! Det finns inga dåliga kläder bara dåliga väder! Fel. Det finns inga bra vinterväder och alla kläder suger! Fel. Kläder kläder kläder kläder såinihelvete bit ihop spring och tänk på att det finns varmvattenfyllda badkar! Ungefär så.
  • Annars har jag:
    • Läst
    • läst
    • läst
    • läst
    • läst
    • och läst. 
    • Jag är inne i en sån period nu, och är så himla nöjd med det. Har man en bra bok spelar det ingen roll vilket väder för man sitter inne och alla kläder är bra för läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar