torsdag 23 juli 2015

Före och efter

Oäkte maken och jag har tagit husbilen och rymt hemifrån. Vi åkte till O-ringen i Borås för att springa de sista tre etapperna. Barnen deklarerade att de vägrade 1. husbil, 2. orientering utan garanterad sol och medvind, och 3. Borås överhuvudtaget. Så de stannar hemma med wi-fi, skärmar och en packe färdiglagade frysta rätter från herr och fru Dafgård och Felix.

I Borås har vi det förträffligt även om inte solen skiner eller stan lockar till nattliv. Det de istället har här är riktigt fin skog. Drömterräng för orientering! 

Och när man är på O-ringen passar man också på att handla orienteringsprylar. Igår köpte jag både nya orienteringstights (de är starkare än vanliga) och orienteringsskor. Det riktigt blänkte om mig när jag gick till start!

Före...
Inte länge, dock. Redan andra kontrollen låg i en kärrkant, och några timmar in på en O-ringenetapp innebar det att kontrollen låg mitt i ett hav av gyttja. Bye bye rena, nya skorna och tightsen... Ett antal kärr och leriga stigar senare såg jag istället ut så här:

...och efter. 
Imorgon är det dags för sista etappen, och tydligen 250 meters höjdskillnad bara på väg till start. 

Det är semester, det. 

2 kommentarer:

  1. Galning! Alltså på ett bra sätt... Eller nåt. Whatever makes you happy!

    SvaraRadera
  2. Ibland känns det mest som "eller nåt" tror jag...

    SvaraRadera