onsdag 12 november 2014

12. Hepp! Dagens filmtips!

Vådan av att följa en lista med bloggrubriker som någon annan har gjort är att det kommer en eller annan rubrik som är helt omöjlig att skriva om.

Den här om filmtips är en sådan rubrik. Detta är fel person, det är fel blogg, det är fel allting. Jag är inte särskilt filmintresserad och ser i det närmaste aldrig på film. När barnen var små tyckte jag om att kolla på Disneyfilmer med dem, men hur ofta händer det nuförtiden att jag själv plockar fram en film för att titta på? Nej. Och bio går jag på kanske en eller två gånger om året. Senast sedda film var Divergent tillsammans med Lisa, och nästa filmhändelse blir tredje och avslutande Hobbit-filmen.

Så filmtips? OK - det finns ju ett fåtal filmer jag älskar och har sett många gånger. Sagan om ringen-trilogin älskar jag (fast ingen är väl förvånad för det?) Och så Star Wars-filmerna. Främst episod 4, 5 och 6 (minus de där jämrans nallarna).

Hepp! Dagens filmtips!
Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back

Vinner jag någon slags pris i originalitet nu?




Detta är ett inlägg från listan med bloggrubriker för november: en bloggrubrik för varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar