tisdag 2 december 2014

Kanske dags för gasbinda och tejp?

Nu ska jag be att få gnälla lite.

Men - dagens plåster. Är inte de väldigt usla? Spelar ingen roll vilket märke man köper tycker jag, för antingen så sitter de dåligt kvar. Eller så sitter de kvar så inihelvete, med megaklibbigt klister som blir som en svart sörja som säkert sitter kvar tills nästa sommar eller så.

De där plåstren barnen använde förr, med gulliga motiv på - de satt mycket bättre. Tjockare plast, lagoma storlekar och så som plåster ska vara. Men det är inte OK med färgglada plåster med Batman på längre. Inte på mig heller. När barnen var små funkade de för mig också, för alla fattade ju jo klart hon använder hello-kitty-plåster för de har små barn hemma och säkert de enda plåster de hade. Men skulle jag sätta på mig ett Shrek-plåster nu så hade det liksom varit för att jag gillar shrek-plåster, och gränsen måste väl dras någonstans, va?

Därför köper vi vanliga, hudfärgade plåster. Som inte funkar lika bra som barnplåstren. Som trillar av. Eller som tatueras fast i svart sörja.

Det var bättre förr. Det minns jag bestämt. Då, för länge sen, när inga barnplåster fanns och man kunde lita på ett hudfärgat Salvekvick.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar