onsdag 24 juli 2013

O-ringen - inte bara en dans på rosor

Vilodagen på tisdagen avslutades med pizza på verandan. 


Och den uppladdningen behövdes, för oj oj oj vad jobbigt det har varit idag på tredje etappen!
För det första var det så långt mellan bilparkeringen och arenan att det gick bussar där i mellan. Men någon hade glömt räkna med att det kommer kanske 15000 pers till varje etapp. Så vi fick stå länge i kö innan vi kunde åka med den där bussen. Lite oroande när man har en starttid att passa!


Det där är kön till bussen, alltså...

Sen var det  en otroligt vackert belägen arena med storslagen utsikt över landskapet. Det är en skidanläggning. Man ser pisterna tydligt. 


Man ser toppen på berget också. Och från min andra kontroll till min tredje skulle jag ta mig ca 2 km. Från en höjd i norr...upp på TOPPEN av skidberget. Det är 24 höjdkurvor på kartan. Eller översatt till svenska 120 m stigning. Och det på de ungefär sista 500 m till kontrollen. 

Det 

Var

Brant. 

Jag har nog aldrig varit så trött i mitt liv. 

Sen hade jag halva banan kvar, fast då gick det nerför förstås. Väldigt mycket nerför. Via en skidbacke på ett ställe. Och så brant upp igen till mål. 

Tilläggas ska att det har varit en strålande solig sommardag med 26 grader. Bergsklättring då är lite av en nära-döden-upplevelse. 

Ja, vi är trötta ikväll. Allihop. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar