onsdag 23 maj 2012

Såna där stunder man tycker om

Idag har jag haft två såna där stunder man tycker om. Först var Lisa och jag på Burlövs centrum för att köpa födelsedagspresent till Erik, och vi passade på att fika lite på Espresso House. Mor & dotter-stund, det är härligt det. Lisa pladdrar på om allt möjligt mellan himmal och jord (och avbryter sig ibland för att väsa till mig att "du skämmer ut mig, mamma" när jag gör något helt oskyldigt, typ går eller pratar) (tro mig, det är inte lätt att INTE skämma ut sig nuförtiden, tydligen). Man får veta allt möjligt när man är ensam med Lisa. Och man får höra mycket sång. Mest från Phantom of the Opera.

Nystukad handled. Olycksfågel.

Sen lyckades jag pricka in en sällsynt Mor & son-stund också! Vi passade Murre på kvällen, och Erik och jag gav oss iväg på långpromenad med honom i kvällssolen. Helt underbart. Erik pladdrar på han också, men han pratar mer om djupa livsfilosofiska frågor typ om våra liv är roligare än hundars liv (Tja. Hundar slipper ju läxor. Men vi kan äta godis när vi vill.) blandat med frågor typ om vi sa kråkstenar om vita glänsande stenar när vi var barn och vad de kan vara gjorda av. Stenarna alltså. Erik tycker aldrig att jag skämmer ut honom Om jag inte kramar honom så att någon annan kan se, förstås.
Tonåring om 4 timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar