måndag 7 maj 2012

Älskar måndagar!

Jag känner mig rätt ensam om att tycka måndagar är bra dagar. Men det är de! Jag är nämligen så lyckligt lottad att jag börjar jobba 15.00 på måndagar (och slutar redan 19 så det blir inte så sent heller). Tre på eftermiddagen! Det lämnar hela dagen till mig själv! Jag går ju upp med barnen tidigt på morgonen och sen vinkar jag av dem när de går till skolbussen, och ett stort förnöjt flin har jag i ansiktet också. Mmm, kan sitta en stund till med tidningen om jag vill.

Fast jag sitter inte och pillar navelludd och äter ostbågar hela dagen, dock. För det är på måndagar jag fixar undan alla tråkiga måsten. Röjer undan allt som ligger, ringer tråkiga samtal som måste ringas, dammsugar, tvättar, sorterar kläder...Men eftersom jag gör det på måndagar så slipper vi göra det på helgen som då blir längre och ledigare.

Men även om jag är duktig och gör måsten så är det så pass lång tid jag är ledig så att det räcker till en hel del snöa-in-tid. Snöa-in-tid är sån tid som flyter iväg utan att man gör något vettigt alls egentligen. Snöa in på att läsa instruktionsboken för torktumlaren. Snöa in på att kolla i gamla fotoalbum. Sitta kvar alldeles för länge på toan för att boken som ligger där är så bra. Fastna i oväsentliga sidor på internet. Man kan snöa in på mycket - men jag kan göra det på måndagar för det är min egen tid och dammsugningen mår inte illa av att skjutas upp någon timme eller två.

Och så har jag Murre. Murre är grannarnas hund och jag passar honom på måndagar. Och nästan alla måndagar går vi en lång promenad i skogen. Vilken bra början på veckan!!
Måndag 12.00: Lunchmöte med budgetgenomgång...eller inte

3 kommentarer:

  1. Är imponerad av att du hinner så mycket på dessa timmar. Så fasligt lång tid är det ju ändå inte. Men då är du väl förstås väldigt effektiv. Jag hade behövt en måndag till var och en av alla de saker du räknar upp...säger Maman

    SvaraRadera
  2. Aha! Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting. Tisdag ser jag mig omkring mig omkring mig omkring. Onsdag sitter jag i tankar, torsdag går jag kring och vankar. Fredag gör jag vad jag vill. Lördag stundar helgen till!
    Är det en bra sammanfattning på din arbetsvecka, då?

    SvaraRadera
  3. hmm mamma du tar mycket han om murre va annars säger jag till grannarna

    SvaraRadera