fredag 12 maj 2017

Möte och kanske blå skor i helgen.

Det ska bli tåg idag. Tyst kupé, bara jag, böcker, kaffe och möjligen någon liten godisbit också. Den sortens resande tycker jag mycket om! (och aldrig någonsin att jag får biljett/res-noja när det handlar om att åka tåg, hur många byten det än kan tänkas finnas längs med vägen...) Och ju längre, desto bättre. Lästid!! Mmmm....

Vart ska jag, då? Jo, till Stockholm. Mitt bloggkollektiv Kulturkollo ska ha redaktionsmöte, och eftersom vi bor utspridda över hela landet är det inte ofta vi får till träffar i verkligheten. I Stockholm är det ingen av oss som bor - i stället blev det lång resa för oss alla och mer rättvist. Vi ska bo på hotell (mmm... hotellfrukost!), sitta i möte på hotell och sova till eurovisionsomröstningen på någons hotellrum, och på söndagen åker vi hem så det är inte mycket till stadsbesök det handlar om, det här.

Kanske får jag till en löptur? Optimist som jag är har jag pulat ner joggingskorna i väskan. Man vet aldrig. Det är ju dock bara en vecka kvar till Göteborgsvarvet, och löpningen är något som egentligen bara måste bli av just nu så förhoppningsvis får de splitternya blå ut och röra på sig längs Norr Mälarstrand, eller nåt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar