måndag 29 maj 2017

Hurusom man inte ska skriva ett blogginlägg (oövertänkt, dåligt disponerat och mångordigt)

Långhelgen som gick? (Eller, nja, jag var och jobbade i fredags, men det var väldigt lugnt på jobbet så det var lite som ledigt där också)

Det jag hade tänkt göra var: verkligen ta tag i trädgården, rensa, röja upp i en stor rabatt som verkligen har vuxit igen och som jag har storstilade planer för med rosor, lavendel och något högt som blommar). Det jag också hade tänkt göra: läsa, läsa och läsa.

Det jag gjorde: OK, jag rensade rabatter några timmar. Men bara de som egentligen redan var fina och inte krävde så mycket jobb. Sedan satt jag i uterummet. Glodde ut på allt det gröna. Lyssnade på näktergalen. Spelade Candycrush. Somnade. Vaknade. Satt vidare. Glodde vidare. Läste inte så mycket pga att boken inte var särskilt kul (men vill ändå läsa ut den eftersom det är den sista i en trilogi och jag vill veta hur allt slutar, därför bytte jag inte till någon annan).
Satt.
Glodde.
Satt.
Bara... levde mitt i maj, liksom.

Also:
Handlat födelsedagspresenter åt somliga som ska fylla sexton. Varit med sagda snart sextonåring på stan för inköp av födelsedagspresenter som krävde att födelsedagsbarnet följde med. Kommit hem, glömt bilnyckeln i tändningen på bilen (och glömt att låsa bilen)(hallå???)(detta kommer jag att få äta upp i eviga tider) Varit på orientering i en skog som inte såg ut som den borde ha gjort enligt kartan och därför varit ute i över 90 minuter. Tur jag kom hem överhuvudtaget. (och då är man VÄRD chokladgiffel)(och ostbågar) Sprungit en runda i Bökebergsskogen och insett att "stannar jag äter den här mygghorden upp mig". Haft svärföräldrar på middag, ätit lasagne och en tårta Lisa gjort som mest bestod av grädde och godis av olika slag (tänk dajm, polkagrisar och nonstop).


Vet ni - när jag tänker efter så inser jag att jag inte kan ha hunnit sitta i det där uterummet så himla länge egentligen? Fast det kändes som så.

Och rätt vad det var landade det en luftballong precis på åkern utanför vårt hus. Då fick jag något spännande att titta på, något som inte var grönt.

Först kommer ballongen. Sen kommer följebilen med släpet från ballongfirman. SEN kommer ytterligare 6-7 följebilar med alla anhöriga till de som flyger i ballongen. Plus några bilar till med allmänt nyfikna människor. Sedan väller alla de där människorna ut på åkern. Ballongen faller ihop, plockas in i släpet innan Champagneceremonin vidtar. Alla flygare får champagne, blir dubbade av någon orden (har glömt vad den kallas) och får ett diplom. Nej, givetvis såg jag inte alla de här detaljerna från fönstret nu, men bägge svärföräldrarna har fått varsin ballongflygning för ett antal år sedan, och då var vi med i de där följebilarna. Så Jag Vet Hur Det Går Till.
 Så egentligen? Egentligen var det en hektisk och dramatisk långhelg. Ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar