söndag 8 november 2015

För det var jag minsann värd

Här kommer en bild från min dag:


Intill finns badkaret, fyllt med vatten - men vattnet så här års är hos oss så brunfärgat så det ser inte lockande ut att fota det som mest ser ut som smutsvatten. (och hej, vad skönt det ska bli när vi äntligen får kommunalt vatten så småningom...att få bada i vatten som inte har någon färg?!)

Det är en Carolina-belöning. Hon har sprungit 8,5 km (och hälen sa förstås "aj" men lugnade ner sig efter en stund). Och hon har skrubbat under badkaret, och dessutom tagit på sig plasthandskarna och rensat det där vedervärdiga avloppet från vedervärdiga ting som stoppade upp där. Blörg. (hördu Lisa - ska vi ändå inte ta och klippa oss riktigt kort? typ 4 mm?)

Och så när jag låg där i badet? Då såg jag vad det faktiskt står på vattenflaskan jag har använt säkert hundra gånger eller så, men aldrig egentligen läst på. Här är den:


Till och med vattenflaskan applåderade mig alltså. Känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar