fredag 6 november 2015

5 saker som jag är glad för just idag

  • att jag får jobba med andra människor som också älskar böcker och läsning! Alltså, det är faktiskt helt fantastiskt! Tack mina fina kollegor för att ni finns, för att ni också faktiskt kramar böcker ni tycker om och att ni kommer till jobbet hålögda ibland för att ni inte kunde sluta läsa kvällen innan. Ser fram emot alla kommande arbetsdagar fyllda med pratande om böcker vi har läst, läser och kommer att vilja läsa...
  • att det är fredag och att jag har en helg jag ska vara hemma! Två sovmorgnar på raken! Inga måsten!!
  • att Erik tycker om att gå på gymnasiet, har hittat rätt, är glad alla dagar även om han måste sitta och plugga matte timtals varje dag. Han är så glad!
  • att det snart är jul, och att det ungefär vilken dag som helst nu kan vara OK att sätta igång med lyssnande på julmusik
  • att jag har lånat hem en himla massa nya bra böcker och knappt kan bärga mig med att sätta igång med läsning av dem, ledig helg och allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar