onsdag 20 maj 2020

Men vad vi ska handla är ytterst hemligt...

Idag är det kort arbetsdag, för i morgon är det en röd dag, och i dag ska jag sluta sisådär vid 13. Och solen strålar ute, vädret kom ihåg att det är maj, och jag ska ha en date i Malmö med oäkte maken.

Det var länge sen sist. Alltså, ja, vi har ju en konstant och pågående date i huset i Vismarlöv, käkar middag och sånt där romantiskt mest varje dag ("hänt nåt på jobbet idag?" "nä, inget mer än det vanliga" "ska du ha kaffe?" "ja" "den här maten var god, den hade du gjort bra" "jag följde bara receptet") - men en "date" som i "träffas ute på stan och göra saker"... det var länge sen. Men solen strålar shoppinglockande och sonen fyller år på söndag, och vi måste ju stödja den lokala handeln på ett corona-säkert sätt. Kanske även den lokala glassförsäljaren behöver stödjas. Vi är omtänksamma på det sättet.

Sen kanske vi blir så himla romantiska att vi tar husbilen och kör upp till Dagstorpssjön och övernattar där, eftersom det är orienteringsträning i morgon förmiddag. Solen strålar även husbilsuppmuntrande, tycker jag, och att vakna ute i skogen till fågelsång är en fin sak.

På tal om "romantik" och "länge" - i år, i november, har Håkan och jag varit ihop i 30 år.

30 år!!

Det är länge. Kanske dags att vi gifter oss?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar