lördag 30 maj 2020

Ett till stora delar censurerat inlägg

Ibland är det inte lätt att veta vad man ska skriva här, när det man gjort under dagen är lite hemligt eller så. Eller så skriver man saker och tänker inte på att vem som helst kan läsa. Som den gången jag stolt lade upp foton på mina nyplanterade blommor vid trädgårdstrappan, blommorna jag planterat i den stora kopparkittel vi haft sedan vi flyttade in i det här huset och hittade den i garaget. Nästa morgon hade ju Shady Anonym Bloggläsare varit här och snott kopparkitteln, och lämnat mina stackars blommor i en övergiven hög med jord. Eller om det var någon annan slem skurk som råkat ha vägarna förbi byn i jakt på lite koppar att samla in för att sälja...?
Nå, just nu var det egentligen mest en närstående familjemedlem jag tänkte på, en som ofta läser mina inlägg och kanske inte vill läsa exakt vad jag har köpt och gjort inför hennes kommande födelsedag och studentfirande...

Så idag har jag alltså först varit på XXX för att skaffa ny XXX till XXX. Det gick bra. Jag hittade rätt storlek. Därefter körde jag över till XXX för att hitta en XXX från XXX åt XXX. Jag valde mellan XXX och XXX men till sist blev det en XXX. Hoppas XXX blir glad för detta. Sedan gick jag och köpte vispgrädde till morgondagens XXX.

Himla rafflande blogg, detta. Jag har alltså varit iväg en god stund av dagen för att köpa grädde. Allt annat är censurerat. Håkan har för övrigt ensam varit iväg till XXX för att titta på en XXX men det är också hemligt än så länge.

Och så har jag äntligen fått min tavla inramad. Det är ett tryck av en illustration i en barnbok, Snösystern  (av Maja Lunde), och illustratören heter Lisa Aisato. Alla illustrationerna i boken är fullständigt fantastiska, men den här gillade jag allra mest. När jag sedan upptäckte att Aisato har en webbutik, och att just den illustrationen fanns att köpa, så villhövde jag den så mycket att jag beställde...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar