fredag 29 november 2013

Nu ska skorna nötas igen.

I början på oktober skrev jag ett inlägg om hur Håkan och jag deltog i lotteriet där vinsten var att få anmäla sig till Berlin Marathon. Att man betalade för att anmäla sig och så, men att det var så många som ville vara med att de 40 000 startplatserna lottades ut bland anmäla intressenter för att allt skulle vara så rättvist som möjligt.

Sen blev det lite trist - Håkan "vann" en startplats. Jag gjorde det inte. Och vi ville ju springa båda två, inte en som sprang och en som stod och hejade.

Men - det finns ju reseföretag som säljer maratonresor där anmälningen till loppet redan är fixad och ingår i priset. Vi hittade Buss-Persson, och kollade in på deras hemsida ett antal gånger tills det äntligen stod att nu var anmälan till Berlin Marathon 2014 öppnad, och att det fanns platser kvar.

Jag kastade mig alltså på anmälningsformuläret och knep två platser. Och allt gick bra. Nu är både Håkan och jag anmälda till Berlin Marathon 2014. Och det ska bli så HIMLA KUL!

Förra gången jag sprang maraton var det första gången och jag var så otroligt nervös för om jag skulle klara det. Nu har jag sprungit ett maraton och vet att jag fixar det. Den här gången längtar jag efter det - efter den där adrenalinkicken, efter folkfesten runtomkring. Och resan, att få komma till Berlin igen - det var längesen. Vi ska bo vid Alexanderplatz, och resan ska inte bara bli springande utan lite sightseeing också.

Och nu är det bara att dra igång tränandet på allvar igen... Just nu är det på läge "springer lite så där ibland för att jag inte ska glömma bort handlingen i ljudboken jag lyssnar på då, och gympar lite när andan faller på". Men efter nyår ska jag sätta igång på allvar. Det tar tid och är jobbigt - men det känns också ganska skönt, allt det där springandet. (annars hade jag ju varit helt galen som anmälde mig till en mara till...) Det blir ett gift, det blir det.

Mina Asics Gel Kayano 19 som jag köpte i februari - har sprungit 866 km i dem nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar