måndag 27 maj 2013

Nervös? Jaaaaaaaaa.......!!

Jag är så vedervärdigt nervös inför att springa Stockholm Marathon nu på lördag. Det känns som att alla tankegångar slutar i ett enda "gaaaaahhh varför varför anmälde jag mig dit!!??"

Typ "hmm vad ska jag äta till lunch idag? Ja, det blev pasta och korvstroganoff över från igår. Pasta, det är bra. Man ska äta mycket pasta veckan innan man springer ett maraton. Ååååå nej, jag vill inte springa maraton. Gaaaahhhh varför anmälde.....etc etc"

Eller varje gång jag ser husbilen utanför huset. Vi ska åka husbil till helgen. Vi ska köra till Stockholm. Gaaaahhhh varför anmälde jag......etc etc.

Eller varje gång jag ser orden "löpa", "joggingskor", "puls", "kollaps", "hjärtattack", "vältränad".....gaaaaaahhh varför anmälde jag mig....etc etc.

Måste lägga mig tidigt i kväll. Det är A och O att vara utsövd och utvilad när man ska springa maraton. För då jäklar behöver man energi. Gaaaaaahhhhhh varför anmälde....etc etc.

Måste hämta nummerlapp på fredag. Och chip. Och ta reda på hur det funkar med väskinlämning och dusch och fan och hans moster på lördag. Och hjälp...! jag ska springa 42 km på lördag. Gaaaaahhhhh varför anmälde jag mig..etc etc.

Kom inte heller och säg att "jamen människa det är ju ingen som tvingar dig att springa. Stanna hemma då för sjuttsingen och spara benen, knäna och hjärtat". Då är mitt svar detta: Fem träningspass i veckan sedan i juni förra året. Minst en timme varje gång. Ibland två timmar. Räkna själv ut hur många timmar jag har gnetat runt på vägar och i skogar. Hur många gånger jag har dragit på mig skorna. Hur jag pulsat i snö, famlat mig fram i mörker, plaskat fram i regn. Jag ska FAN I MIG INTE HA GJORT DET I ONÖDAN.

(men....gaaaaaahhhhh varför anmälde jag mig till Stockholm marathon?? Panik! Nattsvart! Armageddon!)

16 kommentarer:

  1. HEJA HEJA! vi kommer heja på dig på lördag! Det kommer gå alldeles utmärkt min vän! med den uppladdningen kan det inte gå annat än BRA! Tjohoo! /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ser ni något blekt och darrande i blåvit tröja som det står Malmö OK på så är det jag. Det är då ni ska göra vågen (och första hjälpen).

      Radera
    2. du kan messa mig startnumret! ;) Åsa

      Radera
    3. Det är 21658. (för inte har väl jag ditt mobilnummer...?) Och tröjan blir nog inte blåvit utan helvit. Har lite beslutsångest över klädseln för övrigt. Vilket blir skönast??

      Radera
  2. Jag kommer också och hejar! (så då kommer det alltså att gå tokbra!;))
    Kram Syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla syster! Ska kolla efter dig!

      Radera
  3. Jag kommer inte och hejar för jag ska njuta livets goda på Kosta glashotell, men jag hejar därifrån och visst kommer du att fixa detta, det är jag övertygad om! Maman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske...kanske inte...gaaaah varför anmälde jag mig...

      Radera
  4. Det kommer att gå finfint! Men jag har full förståelse för panik, ångest och ånger... Håller tummar och tår!

    SvaraRadera
  5. Tsss, du kommer att klara det alldeles utmärkt. Du behöver inte läsa karta, inte klättra över stock och sten, inte harva runt i träskmarker, inga galna backar. jag tror till och med att du kommer att njuta av äventyret.

    Heja dig! Kommer att gå toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va? Finns det inga träsk och kalhyggen? Ok, nu känns det faktiskt lite bättre.

      Radera
  6. Du kommer att klara det hur bra som helst. Du har verkligen tagit detta på allvar och förberett dig så väl. Jag är superimponerad! Vet ju hur lätt det kan vara o säga ahh idag är det lite för kallt, för regnigt............men du har bitit ihop och springer som en gasell numera.
    Jag ska följa dig på sms o hejar det värsta jag kan så det hörs enda från Skåne :)
    Heja heja
    Din kompis i skogen som du fightats många sekundstrider med men som nu är alldeles för långsam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla konkurrent! Jag kommer att lyssna efter dina hejarop!

      Radera
  7. Heja heja heja! Superimponerad av, inte att du anmält dig, men din träning! Det kommer ju gå galant. Bara du har nummerlappen och skorna så ;) Ska hålla mina tummar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är i mål! Jag klarade det! Nummerlapp och skor var på plats! Är hur lycklig som helst...

      Radera