onsdag 15 maj 2013

En fin mugg behöver man alltid. Eller flera.

Förra julen (alltså för 1,5 år sen tror jag) så fick jag ganska många Mumin-muggar i julklapp. För jag hade blivit allvarligt kär i dessa Muminmuggar och ville i princip fylla köksskåpet med dem.

(Frågar man min käre sambo om mitt mugg-behov i allmänhet så får man nog höra att han tycker det är lite larvigt stort och onödigt. Men man ska alltså inte fråga honom.)(Just i det här ämnet är han okunnig och omdömeslös. Visst behöver man alltid en mugg till? Det finns ju så många fina...)

Sen användes inte de där Mumin-muggarna så ofta som de var värda egentligen. De är väldigt fina. Men lite för små för att dricka te ur, faktiskt. Och Håkan dricker kaffe ur andra muggar. Så de användes bara när jag skulle dricka kaffe. Typ en gång i månaden.

Men nu!!

När Håkan fyllde år fick han en Nescafé Dolce Gusto-kaffemaskin av oss i familjen. Den brygger kaffe, blandar varm choklad och mixar till en chai latte med stor elegans och på snabb tid. Fast i ganska små mängder. Och det visar sig att de muggar som passar allra bäst till Dolce Gustos övningar är just Muminmuggarna! Eftersom det är väldigt roligt och gott för alla inblandade att gå och göra sig en kopp kaffe/choklad/cappucino/annan kul varm dryck ungefär åtta gånger om dagen så är nu helt plötsligt alla Muminmuggarna i konstant bruk. Och vi behöver till min enorma och stora lycka köpa fler!

Ja! Köpa muggar! Åh, vilka ska jag bara välja? Det finns ju så fina...
(och...tips tips tips...det finns två mig rätt närstående barn som fyller år inom den närmaste tiden. En fin Muminmugg, kanske?)

 
 

3 kommentarer:

  1. Har nu Håkan ratat "De andra muggarna", vilka jag tror att det står BL i botten på, till förmån för Muminmuggarna? Maman

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju sönderälskade, vet du. Han har bara en endaste kvar. Och dricker han bryggkaffe så är det självklart den han använder.

      Radera
  2. Då blir jag glad! Dessa muggar med BL i botten är ju unika nu för såna tillverkas inte längre...

    SvaraRadera