måndag 17 juli 2017

Semestermål

Jag går nu in i min andra semestervecka och har efter ganska mycket dividerande med mig själv kommit fram till vilka mål jag ska och måste jobba mot under denna semester. Det är viktigt med mål, och klara målbilder. Har jag hört.

Så - för att bli en bättre och starkare människa utrustad för livets fortsatta utmaningar har jag satt upp dessa fyra målpunkter. Helst ska de uppnås varje dag:

1. Sova
2. Läsa
3. Springa
4. Äta

Hittills har jag lyckats nå dem varje dag. Idag har jag inlett starkt med att sova till halv 10, äta en stor frukost inklusive hallon på flingorna och läst läääänge i en riktigt gosig romance-bok. Springandet tänker jag ska klaras av senare i eftermiddag. Och så hyser jag vilda planer på att göra jordgubbstårta eftersom jag som av en händelse råkar ha både jordgubbar och grädde i kylen. Det är dels en utveckling av punkt 4 (äta gott), dels en ren bonus av att jag har fått en massa ork och lust av att uppnå mina fyra mål varje dag.

Så - åter till min bok. Ralph har just ärvt hertigtiteln och börjar komma över sin tro att han "aldrig kommer att kunna känna kärlek" och börjar bli mer intresserad av sin nyblivna hertiginna än bara hennes eventuella förmåga att producera små arvtagare. Hejdå, ses en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar