torsdag 8 augusti 2013

Hårigt

Jag hade en mys-stund modell grande igår. Det har varit dålig avrinning från badkarsavloppet ett tag så jag misstänkte att det behövde rensas. Så igår var det gummihandskar på, dra badkaret åt sidan (bläää), öppna avloppet och börja rensa loss (väldigt mycket blääää). Visst. Där låg så mycket hår så jag var tvungen att se mig själv i spegeln för att se efter om jag verkligen hade något hår kvar på huvudet eller om allt spolats ner i avloppet när jag duschat. Fast det är ju inte bara mitt hår där i avloppet. Det finns en Lisa här hemma också. En med mycket långt hår. Långa ljusa hårstrån finns lite varstans i huset. Det är som att ha hund ungefär. Tillsammans borde jag och Lisa alltså anställa en privat rörmokare som kom och gjorde rent efter oss varannan vecka eller så. 

Det där Lisa-håret, ja. Det måste borstas igenom varje dag, trots att hon alltid har det i fläta. Alldeles nyss har jag borstat igenom det, och roade mig med att ta före- och efterbilder. Så här blir det om vi hoppat över borstningen någon enda dag, eller om hon har badat utomhus:


Sen är det bara att sätta igång. Slinga efter slinga ska redas ut. Det kan ta ett bra tag, någon halvtimme om det är riktigt trassligt eller 5-10 min på vardagsmorgnar när vi gör det ordentligt varje morgon (och det inte badas utomhus). 
Här är det färdigborstat. Fantastiskt hår, tjockt och långt, ända ner på rumpan. 


Och här är det tämjt in i den vanliga flätan:


Och nej, jag fotade definitivt inte läskiga håret i avloppet. 

2 kommentarer:

  1. Oj, vilket vackert hår! Påminner om ditt, i alla fall vad gäller längden, inte färgen, när du var sisådär 10 år. (M)

    SvaraRadera
  2. Och sen klippte jag av alltihop när jag var sådär 14. Undras om Lisa kommer göra det?

    SvaraRadera