lördag 19 januari 2013

Oh vad jag ska lukta gott snart

Ibland undrar jag vilken sten jag har bott under de senaste tjugo åren eller så. Hur jag kan undgå att fatta vissa saker.

Som nu.

Jag älskar att bada. Det är den finaste belöningen efter en elak dag eller en jobbig joggingrunda. Tyvärr kan det bara inträffa när kvällen efter den elaka dagen är ledig, eller när vi inte ska göra något timmarna efter den där jobbiga joggingrundan, för när jag badar tar det lång tid. Jag menar en timme eller så, plus "efterbehandlingen". Och det ska vara bad med saker som luktar gott i vattnet. Badolja eller en badbomb. Halva nöjet med att bada är att välja ut vilken doft som ska ner i vattnet.

Och kungen av badbomber är Lush. De badbomberna kan man lukta gott av länge, och det är en njutning av stora mått när man släpper ner en Lush-badbomb i vattnet.

Tyvärr har vi inget Lush i Malmö. Det fanns för ett antal år sen, men lades ner.

När jag var på bokmässan i Göteborg i höstas så slank jag in på Lush och slängde ut oförsvarbara mängder pengar på ett antal badbomber som låg och luktade gott hela vägen hem på tåget (vet inte vad mina medresenärer tyckte...). Men de tog slut fort.

Men så idag så tittade Carolina upp från under den där stenen och insåg att aha! tänk om det är så att Lush finns på nätet? Och att man kanske kan beställa grejer därifrån så att de skickar hem? Det är ju inte som att jag aldrig köpt något över nätet förut...fattar inte varför jag inte tänkt på detta förut.

För det är klart Lush.se finns. Rusig av lycka har jag precis beställt badbomber och badoljor för över trehundra spänn därifrån.

Nu ska det belönas så det bara stänker om det.

9 kommentarer:

  1. Fast det är lätt köpa för mycket när man handlar på nätet...Maman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo.
      Fast när jag väl står i en sån där Lush-butik in real life så är det också väldigt lätt att handla alldeles för mycket. Och man ska tänka på sina medresenärer på tåget.

      Radera
    2. fick en sån där Lush-bomb i present en gång... härligt var det... men sen försökte jag köpa själv... det gick inte. Jag stod utanför butiken på Götgatsbacken - nej jag hukade runt kvarteret - och fullständigt GOLVADES av den mängd doft - måhända väldoft, men galet mycket - som strömmade ut ur Lush-butiken... sen slog jag världsrekord i nysning.... det blev inget handlande... kanske har jag nu fått en ny idé... kanske blir det lush på nätet... men kan man köpa bara en bomb i taget... annars fixar jag det nog inte... /fåniga tankar i sen kvällen ... Åsa

      Radera
  2. Ja, det har du rätt i, medmänsklighet är en dygd! Har du något bra tips på badskum, duschkräm, lotion mm? INTE BLOMDOFT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sandelträ är min absoluta favorit fast det är svårt att få tag på badolja med det nu förtiden.
      Ylang (eller om det heter ylang yland) finns i en hel del badbomber - det gillar jag.
      Annars har jag svårt att minnas favoriters namn, bara vet att jag gillar dem när de släpps i badet och skulle vilja ha just den sorten fler gånger, men har redan när de släpps ner i vattnet glömt vad det "hette". Jag återkommer när jag har fått de här från Lush nu, för då vet jag ju faktiskt vad de heter eftersom jag har fått bekräftelsemail...

      Radera
    2. Äsch...ylang ylang skulle det stå i parentesen. Yland kanske är en ny doft ingen känner till ännu?

      Radera
    3. Såg inte ens att det stod yland utan läste dubbelylang. Jag väntar med spänning på tips, jag behöver förnya mig men först ska jag göra slut på alla Bodyshopslattar av alla de slag.

      Radera
  3. Men om du blandar alla bodyshopslattar så kanske det blir något du kan kalla "yland"?

    SvaraRadera