tisdag 29 januari 2013

Nu har ni trasslat färdigt

När jag nu ändå är inne på ämnet (förutom blixtlås, alltså) små vardagsting som är obegripligt krångliga så kan vi väl prata om hörlurar?

Jag menar såna här små hörlurar man använder till sin mobil eller mp3-spelare eller så. När jag har lyssnat färdigt så rullar jag fint och ordentligt ihop dem och lägger dem i fickan eller väskan eller lådan. Och sen när jag tar upp dem så är de helt ohjälpligt intrasslade i sig själva, med varandra och med resten av världen. Jag har absolut noll tålamod med att reda ut sladdhärvor och blir så frustrerad så att jag nästan morrar - men vad ska man göra? De jäklarna lever ju ett eget liv när man inte ser dem.

Lisa sa att hon hade sett en bild på Facebook som förklarade det hela. Där hade man tydligen kommit fram till att höger och vänster hörlur hade en boxningsmatch när de låg nedstoppade i fickan etc. En vild boxningsmatch i många ronder, tydligen.
När jag nu sökte efter just den bilden på nätet så hittade jag förstås inte den, men väl ett antal andra bilder som visade lösningen på problemet! Det finns ju en massa smarta manicker där man snurrar upp hörlurssladdarna på fiffigt vis så att de hindras från både boxning och andra otillbörligt tilltrasslande aktiviteter. Ska skaffas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar