fredag 14 augusti 2015

Guldstjärna utdelas härmed

Ibland går saker och ting så himla smidigt. Nästan tappa-hakan-smidigt.

Som igår. Jag skulle lämna bilen på service, och normalt när sådant ska ske i det här hushållet så brukar vi få krångla med att vi kör två bilar till verkstaden, lämnar in bilen som ska servas och sedan måste den ena av oss skjutsa den andre till jobbet för att sedan själv köra till sitt jobb. Sedan omvänt på eftermiddagen, förstås. Visst, det finns lånebilar och sånt där, men när vi kommer på att fråga efter dem är de alltid bokade.

Igår skulle Polon in på sin första service, och eftersom jag numera jobbar i Trelleborg så bokade jag in den på Volkswagen i Trelleborg. Jag tänkte väl sen ta bussen, eller promenera (även om det var långt) bort till biblioteket men kollade ändå när jag bokade om det fanns lånebilar. Nä, de var alla bokade men "vi kan köra dig till jobbet".

Que?

Jodå. När jag anlände till verkstaden stegade raskt en av de anställda där ut och körde mig till jobbet - i min bil.
När bilen sedan var klar efter två timmar så fick jag den levererad till mig utanför jobbet. Servicepappren låg klara i passagerarsätet (har serviceavtal så behövde inte fixa med betalning) och chauffören fick skjuts tillbaka till verkstaden med en annan kollega i en annan bil så jag behövde inte ens följa med tillbaka. Bara ta nyckeln, sätta mig i bilen och köra in den på personalparkeringen.

Vilken service, va? Stor guldstjärna till Volkswagen i Trelleborg för den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar