fredag 17 januari 2014

Januari har sina fina stunder, faktiskt

Det finaste som hänt idag?

Jo, det var på lunchen. Jag åt i skolans matsal, och satt då tillsammans med två killar i nian.

Den ene av dem såg ovanligt dyster ut, och jag frågade varför han såg så hängig ut. Var det skolan som var jobbig nu? Eller att det var januari i allmänhet?

Jo. Det var nog bägge delarna. Men..."mest det här med tjejer, faktiskt."

Och det kröp fram att han gick runt och var olyckligt kär i en tjej. "Men jag berättar inte vem!" Fast han höll på att spricka av lusten att ändå berätta, det syntes.

Så det tog inte mer än kanske en halv minut - sen berättade han i alla fall vem den utvalda var. "Du får INTE berätta för NÅGON att jag har sagt det här...!"
Klart jag inte gör.

Men att jag fick förtroendet att få veta! Det känns fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar