söndag 23 september 2012

Jag vann idag!

Har redan skrutit på Facebook, men måste förstås skriva i bloggen också för jag är så glad: idag vann jag för första gången någonsin en orienteringstävling! En nationell orienteringstävling! Och det var inte bara typ 3 med, eller det att alla andra sprang fel, eller stämlade fel, eller inte kom till start. Nä, det var ganska många deltagare för att vara D45-klass i Skåne. Och jag vann! För att jag sprang fortast och inte bommade några kontroller! För att jag tränar som en galning just nu och därför äntligen orkade springa så fort jag kunde även i uppförsbackarna. För en gångs skull var jag inte så trött mot slutet av banan så att hjärnan rann ut ur öronen och tokbesluten började komma (typ att "kompassen visar fel" eller att "det känns bra att springa åt det här hållet"). Nä, jag kunde orientera bra ända in i mål. Idag vann jag inte för att de andra var dåliga - utan för att jag var bra!

Jag är så stolt så det är inte klokt. Funderar på att bära en vit t-shirt på mig i morgon där jag själv textat "Vinnare" eller något annat subtilt.

Kommer att leva på det här resten av hösten.



3 kommentarer:

  1. Jätteroligt, verkligen!Jag vet hur det känns, jag vann ju mitt livs första golftävling för ett par veckor sedan. Man svävar på moln och upptäcker att man visst vill vinna. Ialla fall jag har inbillat mig att det kvittar, men så är det inte DET ÄR JÄTTEKUL ATT VINNA! Maman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nu jag förvandlas till den där mamman som står och skriker på sina barn när de kommer in på upploppet: jamen ge allt nu då! Lägg inte av nu! Det viktiga är inte att deltaga, det viktiga är att vinna! För, ja, det är ju roligare att vinna än att komma på åttonde plats eller så....

      Radera
    2. Just så! Tänk att man inte har förstått det förrän nu...

      Radera