onsdag 28 mars 2018

Onsdag med ishalka och bebisar

Den här dagen so far:

Att köra till jobbet var INTE kul. Gårdagens snöblandaderegnslask som frusit till ispansar på vägar som ingen saltat eller plogat, och som sedan ett antal bilar kört på och glattat till den is som låg till motsvarigheten till spolad is... jag kröp i typ trettio på vägen från Vismarlöv till Klågerup och fick ändå lite sladd i värsta backarna (som ju också är kurvor). Bilisten som låg bakom mig tyckte det var fånigt och ville gärna putta på mig lite bakifrån och helst köra i 70 eller 80 som vanligt, för det vita var säkert bara florsocker och solen lyste ju och hen hade bråttom till Viktiga Mötet på jobbet.
Och inte ens sen när jag kom upp på de stora vägarna var det OK - det var isiga fält lite här och var, och lika här och var låg det bilar i dikena och bärgare som blinkade orange när de hjälpte till med att plocka upp bilarna som låg i dikena, och så bilister stod med sina mobiler i högsta hugg och försökte förklara för dem på jobbet varför de nu inte kom i tid till Viktiga Mötena. Och på radion rapporterades det om olyckor här och där och everywhere och jag önskade att jag bodde på Madagaskar eller nåt.

Nå. Jag kom fram helskinnad. Och i tid till mitt eget Viktiga Möte, som för dagen bestod i att för fyra mammor med tillhörande fyra cirka 6-månadersbebisar i en föräldragrupp på BVC prata om högläsning och böcker för olika åldrar av barn.

Snacka om att jag har ett omväxlande jobb!

Jag tappade tråden i mitt pratande ett antal gånger när jag var tvungen att säga "naaaaaw" över någon bebis som med stora ögon tittade på mig, (stirrade, ni vet, bebisar kan verkligen det där med att noggrant och koncentrerat beskåda ens ansikte hur länge som helst utan några hämningar) eller fäktade lyckligt över någon pekbok med Babblarna, eller som låg på magen på filten och simmade torrsim med armar och ben i fåfänga försök att vända på sig.
Att det skulle vara sisådär arton år sen jag själv var på liknande föräldragrupper med Erik???? Ofattbart. Det var ju igår. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar