fredag 6 juni 2014

Tre saker att vara glad för

På facebook är den trendiga trenden att skriva om tre bra saker, tre dagar i rad. Eftersom jag är så väldans trendig så hänger jag på trenden - dock här på bloggen så att jag kan få bre ut mig lite mer.

Alltså - tre bra saker idag:

1. Idag åt vi de första jordgubbarna för året. Tänk att det är så vansinnigt gott med de första, varje år! Först har vi smygätit direkt ur kartongerna så att nivån var rejält sänkt på kvällen när det sedan var dags att äta dem med grädde och mjölk. Mmmmmm....



2. I alla åkerkanter blommar det både vallmo och blåklint. Det är midsommar, fast det bara är 6 juni. Det är så fint! Jag vill krypa in i det!



3. Vår lilla experimentella trettonåriga bakerska har idag bakat mördegskakor, och ovanpå det testat färdig lila frosting hon fått i present från sin moster Ida. Goda, mycket goda mördegskakor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar