torsdag 20 mars 2014

Rapport från omklädningsrummen

En grupp av tjejer i åttan går förbi mig där jag sitter vid lånedisken på jobbet. Något gottdoftande stannar kvar i luften. Jag vet vad det är som doftar, för det har mina barn berättat för mig:

- Mamma! Fatta hur jobbigt det är att ha idrott precis efter åttorna. Man kommer in i omklädningsrummet och möts av en VÄGG av parfym. Alltså, ALLA sprayar på sig. Och ALLA använder Victoria's Secret Bodymist. Och så använder de alla olika dofterna också, så det är en blandning av allt på en gång. De är SÅ jobbiga.

- Det är väl ingenting. (storebror, som ju själv går i åttan, blandar sig i diskussionen) Då skulle du vara med i killarnas omklädningsrum efter idrotten. De sprutar Axe. Överallt, hur mycket som helst. Det är nästan som att Axe är viktigare än duschen. Smutsig tröja? Inget problem, spruta lite Axe bara...

OK. Så jag vet vad det är för doft som stannar kvar efter tjejerna. Victoria's Secret Bodymist. Det som ALLA har.

2 kommentarer:

  1. Snällt att skriva att det doftar, snarare luktar det, tycker jag. Jag minns från förra läsåret när en åtta kom till min lektion direkt efter gympan, det var nästan så att jag fick en allergisk chock... (M)

    SvaraRadera
  2. Jag menar faktiskt "doft" också...Jag gillar såna här dofter, och sprayer, och parfymer (fast kanske inte alla på en gång om man skulle komma in i det där omklädningsrummet).
    Men det finns ju en hel del människor som far direkt illa av starka dofter och då får man väl hellre kalla dem lukter :)

    SvaraRadera