torsdag 22 september 2016

I år också??!

Nu har det varit varmt och trevligt och bara fötter och behöver-väl-ingen-jacka så långt in på hösten att jag hade börjat hoppas på att det skulle bli så här. Att Vismarlöv på något sätt hade förflyttats till någon Mallorca-ö eller så, med shortsväder året om (och fluglarvsfest 24-7-52 liksom).

Men idag gick jag upp 05.00 och åkte hemifrån 06.40. Jag vet, det är okristliga mitt-i-natten-tider och egentligen inte till att stå ut med (särskilt inte som jag ALDRIG kan lära mig att lägga mig i tid och som vanligt studerade klockan sisådär 23.55 och tänkte att jag nog borde göra något annat än ytterligare en omgång Candy Crush. Typ sova.) Men det är dagen B som i Bokmässan i Göteborg, och då går det bra att studsa upp långt före gryningen.

I vilket fall som helst - det var mörkt. Helt mörkt. Och det var kallt. 8 grader i Vismarlöv, 6 grader i Lund. Så... nä. Vi är på väg ner i mörker- och köldhålet. Fingervantar - var la jag er? Och hur var det nu, hade jag en fungerande vinterjacka av något slag någonstans?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar