fredag 11 september 2015

För detta är jag bara SÅ värd

Förra året kom vi undan, och vi har långt gångna planer på hur vi kommer undan även i år. Vad? Presentadventskalender för barnen! De där 2 x 24 = 48 jämra små paket med kul innehåll som vi annars har lyckats prestera sedan barnen var pyttesmå. Vi tycker nu att de är stora nog att nöja sig med livets hårda verklighet och färdigköpta chokladadventskalendrar. Eller varför inte 24-dagsverken-före-jul för att verkligen känna på den kommande vardagen? Lucka 14 - plocka ur diskmaskinen, Lucka 5 - stryka mammas tunika, Lucka 23 - rensa avloppet under badkaret från långa hårstrån, Lucka 24 - samla ihop alla julklappspapper och köra till återvinningsstationen...

Medan vi smider dessa fina planer vidare så tycker jag att det är dags att jag själv får en adventskalender värd namnet. Det är payback-time!! Den här hittade jag via en kollegas fb-flöde:


Och vet ni? Jag har redan skickat iväg ett mail och beställt den! 24 lakritsbitar för att räkna ner till jul och ledighet - vad kan gå fel med det?

(oäkte maken började mumla om någon whisky-adventskalender som fanns att köpa i Danmark. Men han är också en stor pojke nu, och har egna pengar och egen plånbok)

2 kommentarer: