fredag 18 april 2014

Påskäggsjakten är riggad

Långfredag. Har definitivt inte ägnat dagen åt dyster musik och kontemplation över livet och avrättningen av någon upprorsmakare för tvåtusen år sedan. Har i stället haft en fin sovmorgon, mindre fint trädgårdsarbete (snart asfalterar jag över skiten) och de senaste två timmarna ägnade jag åt att göra en infernaliskt svår påskäggsjakt åt barnen.

Nä. Det går liksom inte bara att stoppa undan påskäggen lite halvhjärtat i vardagsrummet och säga åt barnen att leta. Jag har bloggat om det förr, men i det här huset ska det vara en utmaning att hitta påskäggen. Det ska vara ledtrådar. Koder. Gåtor. Långsökta klurigheter. Det ska ta lång tid och användas hjärna.

Och givetvis tar det tid att rigga en sån där påskäggsjakt. Men det är kul också.

"Det är ditt eget fel" säger Lisa till mig. "Det var du som började när vi var små, och nu får du inte sluta".

Nähänä.

Vi får väl se om de hittar dem på 15 min eller om det tar flera timmar. Håkan och jag ska åka på orientering i Perstorp, så de får klara sig ensamma i sin jakt. Och jag svarar i vanlig ordning inte på telefon när jag är i skogen (moawhaahahahaaa).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar