måndag 29 augusti 2016

2, nej 3 bilder på saker som gjorde min måndag till en bra dag

Den första är den här:


Detta är alltså forskaren (doktorand i geologi) Elisabeth Einarsson som håller föredrag om dinosaurier, fossiler, jordlager och om hur bläckfiskar simmar för ett stort gäng (50 st) mycket fascinerade 3-5-åringar på biblioteket i Häljarp. (ja, "MITT" bibliotek) Vet ni hur stora ögonen blir på barn när de får hålla i hajtandsfossiler?

Den andra är ett mail som det här:


Ibland känns det kämpigt att klämma ur sig texter om böcker jag läst - men så kommer det ett mail som det här som får mig att känna att det där bokbloggarlivet är rena lyxen. Plus att jag just idag också fick beröm för mitt bloggande av en av mina bloggläsare:



Tindrande barnaögon och egoboost. Rätt bra måndag ändå, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar