torsdag 14 februari 2013

Carolina lever...?

Jo då, det gör hon.

Fast oxveckorna håller på att sänka mig och det är ingenting som vill skriva om sig i bloggen. Allt det som vill komma ut är bara gnäll och gnäll och gnäll...hatar snön, hatar snön, hatar kylan. Och skriver jag då blir det sjutton inlägg som alla hamnar under etiketten "Gnäll" och det är inget kul.

Jag vill ha:
1. Barmark
2. Ljusa kvällar
3. Koltrastsång

Jag VET att det väntar runt hörnet. Fast problemet är att jag hinner trösta mig med alldeles för många ostbågar och för mycket lakrits innan dess. Det är det enda som hjälper mot vinterdeppighet.

Igår gick jag ut och ställde mig med korslagda armar och stirrade ut snön. Jag brände bort den med blicken.

Det hjälpte inte ett skit.

5 kommentarer:

  1. Jodå, här smälte snön undan lite igår och det var blaskigt och grått. Men idag vet jag inte, ser ut som det har blivit kallare igen. I alla fall tänker jag inte gå ut och känna efter, har nämligen också drabbats av halsont och hosta precis som så många andra. Trist start på ledigheten... Maman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars du! Här hostas det fortfarande från den yngre hälften av familjen, men de har i alla fall inte feber längre.

      Radera
  2. Det kommer mera... Snö alltså. Och jag försöker också med att förbanna bort eländet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vägrar. Jag ska bojkotta alla meteorologer.

      Radera
  3. "Men det är väl kul för barnen med lite snö på sportlovet!?"
    Näe, det ÄR inte kul med snö. Jag unnar dem INTE det. Bort med skiten och hit med våren, säger jag.

    SvaraRadera