fredag 31 augusti 2012

Gah! Den hade skor på sig, jag lovar!

Alltså, jag ÄR inte rädd för spindlar. Den rädslan kommer man över ganska snabbt om man bor i ett gammalt hus på landet - man blir liksom avtrubbad ganska snart. Speciellt på hösten när alla de största plötsligt tycker att de ska flytta in hos oss och sitter parkerade mitt på badrumsgolvet eller i badkaret eller i köksvasken eller så. Och de är alla gigantiska, Big Mamas of the Spider World. Men man vänjer sig. Jag är ju ändå så mycket större. Splatt, liksom. (nä, jag är inte den vänliga sorten som tar dem i handen och släpper ut dem med ett lycka till på vägen...)

Men nu. Alldeles nyss. Urk, jag är fortfarande helt uppskakad och vill egentligen inte sitta här vid datorn (men annars kan jag ju inte blogga om det och det måste jag. Väl?)

Så lyfte jag på en hög med nallekläder som Lisa parkerat på mitt skrivbord i fåfängt hopp om att jag någon gång ska laga dem eller så. Och ut rusade en sån där Big Mama, helt upprörd över att jag stört den. Den sprang en runda över mitt skrivbord som var fullt med diverse plastfickor. Och det KLAPPRADE om den!! Säkert för att den sprang över plastfickorna - men fatta att det lät när den sprang! Jag bara flög upp ur stolen och skrek!

Alla spindlar i Bamseserierna- och filmerna har keps och skor. Jag såg ingen keps på den här - men skorna hörde jag bestämt.



Nu sitter den nånstans i springorna bakom mitt skrivbord och flinar åt mig. Det kan jag också höra.

2 kommentarer:

  1. Urk, vad läskigt! En sådan träffade jag på nere i keramikverkstan för ett tag sedan. Den hade också skor på sig, träskor, det hördes tydligt på klappret när den sprang över bänken. Maman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träskospindlar är en särskilt läskig sort. Och så de där som sitter still och bara hånglor på mig. (ända tills jag kommer med en tuss papper och mosar dem och spolar ner dem i toan muuuaaaaawwwhaaaahaaahha)

      Radera