onsdag 11 juli 2012

Dagens göromål nr 1 - superbrownies

Häromdagen hittade jag ett recept på nätet, via stumbleupon.com där man alltid hittar något intressant man inte visste att man letade efter. Receptet var på "slutty brownies" (här kan du titta på det) och jag visade det för Lisa. Hon började nästan dregla när hon såg bilderna och bara "snälla snälla kan vi baka dem?" Så eftersom jag är en sån "snälla snälla" så gjorde vi det idag, Lisa och jag.
Fast det blev inte som det var tänkt. Ursprungsreceptet var riktigt lazy för man använde sig av kakmixer. I botten ska det vara mix för chocolate chip cookies, i mitten oreo-kex och över det ska man hälla mix för brownies. Vi hittade inga såna kakmixer men jag tänkte att det går väl lika bra att göra smeterna på vanliga recept. Fast grejen är att jag nog inte fick rätta mängderna smet för våra kakor blev inte alls lika tjocka och kladdiga som de på ursprungsbilderna. Men mycket choklad blev det. Och världens godaste smet. Och nästan 2 paket oreo-kex mellan chocolate-chip-cookies-botten och brownie-överdraget. Ungarna mumsar glatt i sig resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar