tisdag 11 december 2018

Rapport från ett ide

Kort meddelande: Jag har typ gått i ide. Om ni undrar. Tyvärr sover jag inte i det där idet, vilket jag hade behövt göra mer. Nä, jag spelar datorspel. Skyrim, för att vara exakt.

Det var flera år sedan jag spelade datorspel någon längre tid (och det var nog Skyrim den gången också... 2011-2012) - sedan jag började bokblogga har läsandet och bloggandet om läsandet liksom fått ta all ledig tid. Ja, jag älskar böcker och läsning, men kan ibland känna att läsningen har förvandlats till ett måste och en plikt för att uppdatera en blogg som jag inte riktigt vet hur många som läser, och jag vill inte riktigt ha det så. Jag älskar ju att försvinna in i en datorspelsvärld också, bli totalt uppslukad av ett äventyr. Nu tillåter jag mig att göra det igen. Timme efter timme efter timme tills kvällen har blivit alldeles för sen och jag tar av mig hörlurarna och återvänder till nuet. Läser gör jag bara på tåget och bloggar nästan inte alls.

I stället är jag en ytterligt lömsk person som kryper i skuggorna med min pilbåge. Jag är fantastiskt duktig på att mörda monster och elaka människor med pilbåge. Jag kan andas under vattnet också. Och knyta min högra näve, muttra magiska formler och bli frisk från alla sår på några sekunder. Heja mig, vad jag är duktig. Jag kan dyrka upp dörrlås också. Och rida. Och klättra i berg.

Så detta är mitt ide när decembermörkret är fullständigt förlamande: att timme efter timme krypa runt i skuggorna i grottsystem i en värld som inte finns och skjuta ihjäl monster och banditer med välriktade pilbågsskott.

Heh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar