lördag 24 december 2022

Carolina-kalender i mörkrets tid: 24

Så gick min Carolina-kalender i mål med stor julefrid. Julafton har vi tillbringat här hemma i vårt hus, mestadels med att äta någonting (känns det som)(precis som det brukar kännas alla jular?). Sill åt jag väldigt mycket, och det har jag fått sota för mest hela dagen (fasen vad törstig man blir). Och vi har ätit choklad på längden och tvären, och förskräckligt mycket risgrynsgröt (det är väldigt gott med risgrynsgröt!) - men Janssons frestelse åt jag inte så mycket av eftersom jag efter några tuggor insåg att delikatessen på ICA Karlssons är duktiga på att göra många saker men Janssons frestelse tillhör inte dem. 

Temat för årets julklappar var dofter - sonen fick några paket med kaffe, alltså hela kaffebönor av lite spännande sorter. Kaffebönor doftar som bekant rätt starkt. Även när de ligger inslagna under en julgran. Det gjorde också alla de paket som innehöll badbomber från Lush (och som var till mig från Lisa). Det låg många andra saker i julklapparna under granen också, men kaffe- och badbombsdofterna låg liksom över alltihop.

Och vi har spelat spel! Julklappsspelet, och efter paketöppningen spelade vi På spåret eftersom tomten snällt nog hade varit på Emporia häromdagen och köpt det åt hela familjen (och sedan svurit över paketinslagningen). Det var ett roligt spel! Jag är inte ett dugg bitter över att team Lisa/Håkan gav team Erik/Carolina storstryk. Inte alls. 

Och nu när jag sitter och skriver detta så sitter mina familjemedlemmar och bygger ihop de små meccanomodeller som tomten också tyckte att de kunde få. Ett flygplan, en grävmaskin av något slag samt en racerbil. De är sååå lyckliga.

Redan imorgon behöver vi spela På spåret igen. Inte för att jag är bitter (nejdå, inte alls), utan för att det är bra att spela nu medan vi har reglerna inlästa och i gott minne. OK då, lite för att jag har lite revanschlust.

God jul på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar