lördag 17 december 2022

Carolina-kalender i mörkrets tid: 17

Idag blir det inget långt inlägg - jag vill mest bara meddela att jag intensivt ägnat mig åt latning hela dagen. Jag har tittat ut genom fönstret, konstaterat att det var ett alldeles säkert fantastiskt vinterväder ute med snö och sol och alltihop, och blå himmel och glitter och allt vad det kan ha varit. Men att jag inte ville ta del av det. Jag ville ha en hel dag hemma, inomhus, och bara göra sånt som jag mår bra av. 

Så jag åt frukost, satt kvar vid frukostbordet flera timmar, läste tidning, läste bok, åt lussekatt, åt blodapelsin, spelade Paint It Back på Ipaden, läste lite till. Sen tyckte jag att jag behövde en scenförändring, så jag blåste ut ljusen i adventsljusstaken, tog min filt och min Kindle och gick upp till det som förr var Lisas rum men som numera är mitt läsrum. Bra sak ändå med att barnen flyttat hemifrån: man kan bre ut sig. Man kan ha rum i onödan, liksom, rum att inreda bara till en själv. Så, OK, hon sover där om hon sover över (men det är inte ofta) - annars är detta mitt läsrum:

Och där har jag suttit en stor del av dagen innan jag gick över till datorn för att spela lite datorspel. Det ska nu också bli lite middag innan det kommer att bli mer datorspel. Och ostbågar. 

Hurra, vilken bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar