måndag 19 december 2022

Carolina-kalender i mörkrets tid: 19

Denna måndag har jag inte jättemycket att säga om, faktiskt. Den var full av iskallt duggregn på smältande slask, halkiga promenader till och från bussar, blöta glasögon och mörker och jag tycker hela dagen kan få glömmas rätt fort.

Så det får bli ett filmklipp jag hittade på facebook som gjorde mig glad. Jag är inte ett dyft intresserad av fotboll, så har inte brytt mig så där värst om fotbolls-VM. Men att Argentina vann efter förlängning och straffar vet jag. Och filmklippet nedan är från en stad i Argentina just när avgörandet sker. Alltså, den explosiva glädjen!! Jag får lyckotårar i ögonen av sånt här. Jag förstår mig inte på det de blir så glada över, men den där enorma glädjen i sig smittar av sig på mig så jag blir helt lycklig.

Lyssna med ljud!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar